2020. ápr 14.

#homelone 29. nap – április 14. Amikor ennek vége lesz

írta: Paulikovics Réka
#homelone 29. nap – április 14. Amikor ennek vége lesz

Több, mint egy hónapja tart a vírushelyzet és valószínűleg már sokunkban kialakult, ahogy bennem is, hogy mit fogunk -vagy nem- tenni, amikor vége lesz. Ezért én írtam egy teszem-nem teszem listát

img_3876.jpg

Egy hónap alatt, még munka mellett is, sokunk élete megváltozott. Sok mindent másképp csinálunk, más a napirendünk, megváltoztak az igényeink, a szokásaink, a vágyaink, az érzéseink, az értékrendünk és egy kicsit mi magunk is. És még nem tudjuk, hogy mikor lesz vége, ennek ellenére van pár dolog, amiről már tudom, hogy hogyan fogom működtetni a karantén utáni életben.

Jöjjön először a pozitív lista, azokkal a dolgokkal, amiket tenni fogok:

Tervezek
Eddig is megterveztem a munkanapjaimat, persze nem percre pontosan és most sem ez a cél, de mindenképpen lesz egy általános „itinerem”, ami alapján a mindennapjaim zajlanak majd. Igen, ha munka van, munka van, ha napi tizenkét órában, azzal sincs baj, de ha őszinte akarok lenni, ezt sokszor előre tudom és ha csak egy picit előre gondolkodom, már nem is annyira stresszes, ha sok a tennivaló.

Minden nap meditálok
A meditáció eddig is fontos részét képezte az életemnek, de mióta a karantén tart, reggel és este is szánok a teljes befelé figyelésre 20-30 percet. Sokkal nyugodtabb vagyok, sok dologra rájöttem magammal, a szokásaimmal, az érzéseimmel és a környezetemmel kapcsolatban, így a feszültség levezetése – és mérséklése- mellett önismeretre is az egyik legjobb elfoglaltság.

Minden nap mozgok
Sportoló voltam, egész kisgyerekként kezdtem és mindig része volt az életemnek a sport, de a rohanós hétköznapokban sokszor elhanyagoltam a testmozgást. Tehát minden nap mozogni fogok legalább fél órát. És itt most nem arra gondolok, hogy heti hét napot a konditeremben fogok tölteni, ez amúgy sem jellemző rám, de pár apró dologgal sokat tehetek az egészségemért és a jó közérzetért. Busz helyett séta vagy bringa, reggelente egy napüdvözlés jógagyakorlatsor és máris jobban érzem magam a bőrömben. Vagy ha napközben lesz fél órám a munkában, felkapom a korit és csúszok pár kört, vagy felugrok spinningelni - igen, szerencsés vagyok, hogy a sportban dolgozom.

Figyelek arra, hogy mit eszem és főzök magamra
Az év elején egy autoimmun betegség miatt elkezdtem egy diétát, amit három hónapig kellett tartani, glutén-, tej- és tojásmentesen étkeztem. Ebből utóbbi visszakerült az étrendembe áprilisban, a többi viszont már egyáltalán nem hiányzik és nagyon jó ételeket lehet készíteni ezek nélkül is – még sütiket is. Sok gyümölcsöt és zöldséget eszem és ezt is biztosan ugyanígy fogom csinálni a későbbiekben is. A karantén előtt nagyon sokszor fogtam arra az ebédrendelést, hogy nincs időm magamra főzni. A napi tervembe biztosan bele fog kerülni ez is, mert most megtapasztaltam, hogy gyorsan, kevés idővel is lehet nagyon jó kis kajákat összedobni. Eddig nem volt rá szükségem és igazán igényem sem, de most megszerettem a főzést és rájöttem, hogy nem is vagyok benne annyira rossz, mint gondoltam, ez a mindennapi sikerélmény pedig valószínűleg a hangulatomra is pozitív hatással lesz.

Törődök magammal
Ezalatt azt értem, hogy a befelé figyelésnek köszönhetően tudatosabban fordulok magam felé. Figyelek a testem jelzéseire, az érzéseimre, a gondolataimra, a vágyaimra, az igényeimre. Ha pihenésre van szükségem, megengedem magamnak, ha valamire vágyom, azt megteszem. Ha szeretném meglátogatni a családomat, elutazom hozzájuk, ha szeretném látni a barátaimat, közös programot szervezek. Ha olvasni szeretnék, akkor leveszek egy könyvet a polcról, ha táncolni szeretnék, azt teszem, ha áztatni magam egy fürdőben, akkor azt, mert tudom, hogy a testemnek és a lelkemnek is szüksége van a törődésre.

Többet törődöm a barátaimmal és a családommal
Az emberi kapcsolatok nagyon átalakulóban vannak a karantén idején, de ami igazi, az megmarad. A család család marad és az igaz barátok most is velünk vannak, még ha csak virtuálisan is vagy sokkal ritkábban, mint egyébként. Sok emberi kapcsolatom változott meg az elmúlt egy évben, van olyan, amelyiket egyáltalán nem bánom, de olyan is van jó pár, amiket tudom, hogy most feladat helyrehozni, esetleg átértékelni és majd a személyes találkozók idején új alapokra helyezni. A jól működő kapcsolataimat pedig mindenképp jobbá fogom tenni, mert a legfontosabbak az életünkben azok, akiket szeretünk.

Mindig tűzök ki magam elé célokat
Lehet kicsi, lehet nagy, lehet egy feladat vagy egy nagy projekt, kell valami, aminek eléréséért dolgozom, amiért tanulok és fejlesztem magam. Ezzel együtt jár számomra a bátorság és a kitartás érzése is, hiszen van, amiért érdemes annak lenni. Tehát írok egy céllistát, most van időm arra, hogy megfogalmazzam, mit szeretnék elérni és amikor ennek vége, már biztosan tudni fogom, mit akarok.

Tudnék még sok mindent írni (a kézzelfogható dolgokat kis is hagytam a listából), de úgy érzem, ezek azok, amik megalapozzák majd a karantén utáni jó közérzetemet, az életkedvemet és a boldogságomat.

És akkor csak néhány dolog, amit biztosan nem fogok tenni:

Nem ítélkezem
Nem tudhatjuk, hogy ki min megy keresztül, honnan jött, mit csinál, milyen problémái vannak, tehát félreteszem az előítéleteimet. Pláne, hogy tudom, nem vagyunk egyformák.

Nem szalasztom el a lehetőségeket (és nem sajnélkozom)
Legyen szó bármiről, a legkisebbtől a legnagyobbig. Csak egy apróság: ha például felhív egy barátom vagy egy rokonom, szakítok időt arra, hogy halljam a hangját. Vagy ha eszembe jut valaki, akkor csak dobok neki egy üzenetet vagy felhívom, hogy tudjam, minden rendben van-e. Mert a kapcsolataink, az emberek, akik mellettünk, velünk vannak, fontosak és soha nem tudhatjuk, lesz-e következő alkalom.

Nem halogatok
Ha elém kerül egy feladat, kicsi vagy nagy, megcsinálom, az éppen felmerülő problémákat megoldom, mert ha csak tologatom magam előtt, rosszabb lesz. Mert ugye a mosogató sem ürül ki magától és a lakás sem takarítja ki magát varázsütésre.

A nem teszem-sort szándékosan nem szeretném hosszabbra írni, hiszen úgy gondolom, sokkal fontosabb arra figyelni, amit (jól) szeretnénk csinálni és amivel építeni tudjuk magunkat, igazából ezt a három dolgot is pozitívra fordíthatjuk.

A legfontosabb ebben a listában az, hogy mindent azért teszek majd, hogy fejlesszem magam, hogy jobb ember legyek, hogy boldog legyek, hogy éljek és tudjam, hogy mi az, ami bennem van és amit ebből másoknak adhatok.

„Ahhoz, hogy a fény szép legyen, ismerni kell, mit gyújt meg az ember.”

 

Kérdésekkel, észrevételekkel bátran keress valamely elérhetőségemen, illetve a közösségi média oldalakon, Facebook-on illetve Instagram-on. 

(Képek: Saját tartalom, felhasználásuk engedélyhez kötött.)

Szólj hozzá

barátság jóság kapcsolatok egyedül nézőpont karantén hála önbecsülés