2020. már 31.

#homealone 15. nap – március 31. Ezt tanultam két hét alatt

írta: Paulikovics Réka
#homealone 15. nap – március 31. Ezt tanultam két hét alatt

Két hete tart ez a saját magam választotta karantén, ami persze nem jelenti azt, hogy nem teszem ki a lábam a lakásból, de tényleg próbálom minimalizálni az emberek között töltött időt. Már ennyi idő alatt is sok mindent tanultam ebből a helyzetből, íme az eddigi tapasztalatok - nagyon szubjektíven.

img_5253_2.JPG

Tervezni márpedig kell
Mivel lefújták nálunk a szezont és nincsenek sem meccsek, sem edzések, otthonról dolgozunk. De mivel egy nap alatt off-season-re váltottunk, nem volt túl könnyű az átállás, pláne, hogy mivel egy sportcsapat véleményvezér szerepet tölthet be, csak pályán kívüli dolgokkal foglalkozunk a kommunikáció kilencven százalékában, hiszen mi is a #maradjotthon kampányt támogatjuk. Több időm lett és éppen emiatt éreztem fontosnak megtervezni a napjaimat, csaknem óráról órára úgy, hogy a hirtelen felmerülő feladatokat is el tudjam végezni. „Napi rutint” készítettem, amiben mindennek helye van, amit egy nap meg kell csinálnom, a reggelitől kezdve az esti íráson át a filmezésig mindent beleírtam. Persze eltérés lehet és van is, azonban ez egy keretet tud adni az állandó otthonlétnek.

Felesleges minden nap boltba menni
Nincs kamrám, spájzom, sőt, még fagyasztóláda sincs az otthonomban, egy kombinált hűtővel élek és higgyétek el, simán elfér így is legalább egy -de inkább két- hétre elegendő alapanyag. Igaz, nem eszem „bolti” péksüteményt, mióta elhagytam a glutént az étrendemből, így engem a friss kifli nem hívogat a pékségből - bár ezalatt a két hét alatt már nem is egyszer sütöttem mentes kenyeret. Liszt, cukor, só, margarin, olaj és társaik adottak és van itthon egy csomó zöldség, hús a fagyasztóban, tojás, savanyúság, növényi tej és még a gyümölcsök is kibírják több napig a hűtőszekrényben. Írjatok egy listát és ha az segít, akkor egy heti étrendet is megtervezhettek, így sokkal könnyebben tudjátok beosztani az otthon lévő alapanyagokat és nem kell majd egy darab margarinért a közértbe futni. Ha segítségre van szükségetek, szóljatok!

Szabadság
Érdekes ezt így leírni, hiszen a karanténban pont a fizikai korlátokat kell megélni, ennek ellenére nagy szabadságot jelent, hogy magamnak osztom be az időmet. Én döntöm el, hogy a nap melyik részében mit csinálok, bár ehhez az is hozzájárul, hogy határidős munka nem nagyon van. Szóval ha ezt a bezártságot egy kicsit úgy fogjuk fel, hogy „azt csinálok, amit akarok”, sokkal könnyebb.

Gondoskodni magamról jó
Mivel nagyon sokáig vendéglátásban dolgoztam, gyakorlatilag egy évtizeden át nem főztem otthon. Ez most teljesen megváltozott, minden nap készítek magamnak valamit, sőt -ez már a világ vége- már süteményt is sütöttem. Nem mondom, hogy konyhaművész lettem, de jó érzéssel tölt el, hogy valami olyat eszek, amit saját kezűleg csináltam, hiszen már a főzés folyamatával is törődök saját magammal.

Lelassulni jó
Mivel nem hajt a tatár és nincs meg a mindennapok óriási pörgése, ami nem jelenti azt, hogy nem halad minden a most épp neki megfelelő tempóban, kicsit lelassultam. Reggel meditációval indítom a napot, aztán szépen lassan iszogatom meg a kávémat és kicsit furcsa módon ez a lassúság energiát ad. Nem rohanok a munkába, a boltba vagy bárhova, de őszinte leszek, ehhez nehéz volt hozzászokni. Például egy kád forró vízben elnyúlni vagy az ebédet normális tempóban megenni eddig valójában nem is tudtam, milyen érzés. Az utóbbi két hétben viszont megtanultam, hogy mit is jelent ez a „slow motion” állapot és rájöttem, hogy az időnek teljesen más meghatározása is lehetséges.

Az internet a barátom
Rengeteg dologra lehet használni a webes felületeket. Amellett, hogy most a kommunikáció nagy része is itt zajlik, egy csomó zseniális könyvet és hangoskönyvet tölthetünk le, hallgathatunk előadásokat, nézhetünk filmeket és színházi darabokat és számtalan edző tart élőben edzéseket, így a testmozgás sem kell, hogy kimaradjon a napjainkból. Ezek mellett nagyon sok mindent tanulhatunk is, ha valakinek a papír fontos, akkor erre is van lehetőség, nyelvektől kezdve, kézműveskedésen át akár táncolni is, a lehetőségek tárháza végtelen, érdemes ezt kihasználni, hiszen a tudásunkat és az ismereteinket mindig bővíthetjük.

Könyvek – ITT
Előadások – ITT és ITT
Edzések – ITT

A kreativitás terápia
Nem túl jó a kézügyességem, ezt vállalom, de a saját magam örömére szoktam művészi írással képeket készíteni, színezni vagy ékszereket gyártani, most pedig erre sokkal több időm van és az alkotásba belefeledkezni nagyon jó hatással van a lélekre. Elűzi a stresszt, lenyugtat, segít fókuszálni.  (Ma például házilag készítettem szájmaszkot.)

A kapcsolatok fontosak
Persze nagyon jó ez az időszak arra, hogy több időt tölthessünk saját magunkkal és a saját igényeinkre, vágyainkra és érzéseinkre fókuszáljunk, de ez nem jelenti azt, hogy a kapcsolatainkat el kell hanyagolnunk. Sőt. Ápolni kell őket és foglalkozni velük, az emberekkel, akik fontosak nekünk, akiket szeretünk. Most megtanulhatjuk értékelni azokat, akik ebben a helyzetben is mellettünk, velünk vannak és mi is megtanulhatunk igazi barátokká válni. A kapcsolatok mostani alakulásáról épp a napokban írtam, a cikket IDE KATTINTVA olvashatod.

Kérdésekkel, észrevételekkel bátran keress valamely elérhetőségemen, illetve a közösségi média oldalakon, Facebook-on illetve Instagram-on.

Szólj hozzá