2021. már 17.

Napi Segítő – társam a mindennapokban

írta: Paulikovics Réka
Napi Segítő – társam a mindennapokban

Vannak olyan eszközök, amikkel igenis könnyebben vehetjük az akadályokat.

image.jpg

Ilyen nekem a Napi Segítő. Mindannyian ismerjük a mondást, hogy „Segíts magadon, Isten is megsegít.” Na, ez valahogy pontosan így is van. Elcsépeltnek és közhelynek tűnik, de tényleg életünk legtöbb kérdése és válasza valójában saját magunkban keresendő.

És hogy hogy jön ide egy kártyacsomag? Hát így. Hogy segít.

Persze, nem találja meg helyetted a szerelmet és nem jelentkezik helyetted álmaid állására, de segít abban, hogy olyan ember lehess, aki már készen áll ezekre. Nem a világban hoz változást, hanem benned. És ha te változol, a világ is változik.

A Napi Segítő kártyákat két zseniális ember alkotta, egyikük – nem kis büszkeséggel soraimban írom le – a legjobb barátnőm, Tomek Noémi motivációs előadó és tréner, másikuk Márfy Gabriella festőművész.

Mi is ez a mindennapi segítség? Harmonikus egység, őszinte támogató szándék, ami létrehozta a kártyákat. Mindketten voltak már nagyon mélyen, de mindig ott volt bennük a hit, hogy van megoldás, és ott volt bennük a fejlődés szándéka. Hosszú önismereti út van mögöttük, amely gyakorlatilag még most is tart, folyamatosan keresik a saját válaszaikat, és annak módját, hogy hogyan tudnak másokat támogatni. Így született meg ez a kártyacsomag.

Mi a kártyák története és célja? Erről az egyik alkotóval, Tomek Noémivel beszélgettem: „Évek óta foglalkozom fotóterápiával, láttam és tapasztaltam e módszer elképesztő hatását. A másik vonalon önismerettel foglalkozom, a kártyákban pedig mindkét ’részem’ benne van.. A történet másik szála Márfy Gabi, akivel ’csupán’ emberi kapcsolatom volt, előtte sosem dolgoztunk együtt, ám az évek alatt valahogy mégis összeért az utunk. Az első korlátozások idején kezdődött a történet.  

Ő AZZAL GYÓGYULT, AMIT ÉN ÍRTAM.

Úgy gyógyította önmagát, hogy amit én írtam, azt ő megdolgozta magában és ezután megfestette. Így, anélkül, hogy ez tudatos lett volna bármelyikünk részéről, elkezdtünk ebben a projektben együtt dolgozni. Ebből lett a Napi Segítő, ami már egy tudatos döntés volt mindkettőnk részéről. Láttuk, hogy nagyon jól és könnyen lehet használni, mert működik, és varázslatosan gyorsan összeálltak a dolgok, azt mondhatom, minden támogatta, hogy ez létrejöjjön. Gabi elképesztő tempóban festett, én pedig gyorsan hozzá tudtam kapcsolódni a gondolataimmal. Megvoltak a mantrák, készültek a festmények, érkeztek a nézőpontváltó gondolatok, majd ez mind összeállt egy kerek egésszé, gyakorlatilag ’automatikus’ és könnyed volt a folyamat.”

Mi benne Neked a legjobb?

„Szerintem sokan vagyunk úgy a segítő szakmában, hogy nem is tudjuk, hogy egy adott pillanatban kinek segítünk, akár egyetlenegy gondolattal, mondattal, amit kiteszünk a térbe. Nekem ez ebben a nagy csoda: anélkül tudtam segíteni, hogy ennek tudatában lettem volna. Ezek a mantrák már több, mint három éve a munkám részei voltak akkor, amikor Gabi erre rákapcsolódott, számára akkor jött el ennek az ideje. A mi közös időnk pedig az ő gyógyulásával jött el. Éreztük, hogy akkor elindult köztünk valamiféle együttműködés, most pedig már a következő közös projekten dolgozunk. Az emberek pedig annyira megszerették a kártyákat, hogy a festményeket is hozzáférhetővé tettük.”

ke_p1.png

És hogyan segít a kártyacsomag? Ez a két csodálatos nő tudja azt, hogy ők hogyan jöttek ki a saját elakadásaikból, és megtanulták azt is, hogy hogyan tudnak ilyen helyzetekben támogatni másokat. És ne értsd félre, a kártya és a két alkotó nem mondja meg mit csinálj, hanem segítenek, hogy megtaláld a válaszokat, a megoldást.

Én magam rengeteget köszönhetek Noéminek, hiszen mindig mellettem áll, bátorít, támogat, tanít, ha kell, akkor pedig jól megmondja a véleményét – akkor is, ha én pont annyira vagyok kedves, mint egy darab smirgli. Teszi mindezt olyan szeretettel és kedvességgel, amire mindnyájunknak szüksége lenne.

A Napi Segítő kártyacsomag pedig pontosan erről szól. Segít. Támogat. Bátorít.

A kártyákon szereplő gondolatok sokak által kipróbált, tesztelt mantrák, amelyeket több tízezren használnak már. Évek óta használják őket online és személyes programokon egyaránt, tehát megtapasztalták, hogy mennyire jól működnek, miközben a bal agyféltekédet “dolgoztatják”. A több, mint ezer mantrából a legerősebb és legfontosabb 64 témakört választották ki, hogy Napi Segítőd lehessen. 

A Napi Segítő kártyái egyedi, e célból készült olajfestmények alapján készültek. Minden festmény egy-egy mantra által inspirált művészi alkotás. A kártyák nem konkrét üzenetet hoznak, hanem – megmozgatva kreatív, jobb agyféltekédet – segítenek a saját nézőpontjaidat kitágítani, és így automatikusan mozdulsz el a megoldás irányába aktuális problémáddal, kérdéseddel kapcsolatban. 

Izgalmas, ugye?  És ez még nem minden.

Minden egyes képhez és mantrához tartozik egy fejezet a Napi Segítő kiskönyben, amelyben nézőpontváltó gondolatokat osztanak meg veled. Emellett mind a 64 témában találsz kérdéseket, amelyeken elgondolkodva még könnyebben születnek meg saját, egyedi válaszaid és megoldásaid. A témákhoz kapcsolódva olyan megerősítések, avagy feloldómondatok is szerepelnek a könyvben, amelyek segítenek abban, hogy új, pozitív nézőpontjaidat meg tudd őrizni.

ke_2.png

Igen, nekem is van belőle egy csomag és igen, minden nap használom. Ma is húztam kártyát: ŐSZINTE VAGYOK MAGAMMAL. Na, erről rengeteget tudnék mesélni, sokáig gyakorlatilag azt sem tudtam, ki vagyok. Hordtam álarcokat, felvettem szerepeket, mert nem voltam biztos abban, hogy igenis elég jó vagyok. Akár munkáról, akár a kapcsolataimról volt szó, mindig kicsinek és kevésnek éreztem magam. Ma már viszont tudom, hogy nem így van. Évek óta járom az önismeret néha rögös, néha sima útját és sokkel kevesebb olyan helyzet van, amiben összetörök. Nem mondom, hogy soha. Nem mondom, hogy tökéletes vagyok. Nem mondom, hogy mindent kibírok. De ma már be merem vallani, ha épp rossz napom van, ha épp nincs ihletem megírni egy cikket, hogy fáj valamim, vagy ha kiborulok, mert éppen valami olyan történt, amikor ez tűnik a legjobb megoldásnak.

Nem vagyok ’influenszer’, sem megmondóember, sem véleményvezér, sem vad spiri. Egy normális nő vagyok, akinek vannak mindennapi problémái, vannak elakadásai, vannak jó és rossz gondolatai és érzései. Ezeken pedig lehet dolgozni, lehet változtatni, igenis lehet segítséget kérni és elfogadni és lehet segíteni önmagunkon. Akár egy csomag kártyával is.

Felhasznált irodalom: www.napisegito.hu
(Képek: Saját tartalom, felhasználásuk engedélyhez kötött.)

Szólj hozzá